Dyrepass
FAQ for dyrepassere
Her har vi samlet de vanligste spørsmålene for dyrepassere. Finner du ikke svar på det du lurer på ta kontakt med oss. Vi er her for å hjelpe deg.

Hvordan bli vert hos oss?

Hvilke tjenester kan jeg tilby hos AniPort?
Hos AniPort kan du tilby overnatting, hundelufting, dagpass, hundetrening, opplevelser for dyr og dyreopplevelser. Flere av tjenestene kan tilbys for både hund, katt og smådyr.
 

Hvilke kvalifikasjoner må jeg ha for å bli vert hos AniPort? 
Erfaring med dyr er et krav, men det viktigste er at din erfaring og kvalifikasjoner kommer tydelig frem på profilen. På den måten kan våre kunder ta en informert beslutning om hvilken vert som er riktig for seg og sitt kjæledyr.
 

Hvordan blir jeg vert hos AniPort?
For å bli vert som oss må du være registrert bruker på nettsiden vår. Trykk deretter på "Bli vert" i toppmenyen og fyll ut nødvendig informasjon. Les mer
 

Hvordan forholder jeg meg til reglene hos Mattilsynet?
Det er ikke nødvendig med godkjenning hos Mattilsynet for å være vert hos oss. Dersom du er usikker på dette, anbefaler vi at du kontakter Mattilsynet i ditt fylke. Mer informasjon kan du finne i veileder for forskrift om dyrepensjonat og midlertidig hold av dyr
 

Hvordan forholder jeg meg til skatteetaten?
Skatteetaten har uttalt: " Er omfanget av aktiviteten liten og kostnadene omtrent like store eller større enn inntektene, kan dette trekke i retning av at du driver en hobby." Er du i tvil om hva din aktivitet kan oppfattes som bør du kontakte Skatteetaten. Se mer informasjon og hobbyinntekter på Skatteetaten sin side. 
 

Koster det noe å bli vert hos AniPort?
Det er helt gratis å bli vert hos AniPort.
 

Hvem kan bli vert hos AniPort?
Alle kan bli vert hos AniPort, men du må ha erfaring med dyr. Få frem hvor mye erfaring du har på din profil. De gode, veldokumenterte profilene med gode bilder er naturligvis de som blir mest populære blant våre kunder.


Min profil

Hvordan lager jeg en god profil på AniPort?
En god profil er utfyllende, strukturert og viser en genuin interesse for den tjenesten som tilbys. Erfaring viser at kundene foretrekker de profilene som har velskrevet og dokmentert innhold. Det er også viktig med gode bilder som har tydelig tilknytning til tjenesten det annonseres for. Ta gjerne en titt på profilene som ligger på hovedsiden, da det er disse som er høyest verdsatt av våre kunder.

Hvordan kan min profil nå høyt i søkeresultatet? 
Din plassering i søkeresultatet bestemmes av en fastsatt algoritme, blant annet basert på svartid, tidligerer vuderinger, antall besøkende og tidligere bookinger.  

Kan jeg deaktivere profilen min? 
Selvfølgelig er det mulig. Profilen din kan deaktiveres ved å trykke på "Rediger profil" og scroll ned til valget "Deaktiver profil". 

Kan jeg endre annonsen min?
Annonsen kan endres ved å trykke på "Rediger" i annonseoversikten. 


Tjenester og priser

Hvordan bestemmer jeg prisene?
Du står fritt til å velge dine egne priser, men vi anbefaler at prisene settes så lavt som mulig frem til profilen har fått tilstrekkelig mange bookinger og vurderinger. 
 

Hvordan velger jeg avbestillingsregler?
Du kan velge mellom 24 timer, 7 dager, 14 dager. Dersom kunden avbestiller innenfor utløpet av din frist vil du ikke motta betaling for tjenesten.  
 

Hvilken betaling får jeg?
Du bestemmer selv din betaling ved opprettelse av annonse. For en ny profil kan det være smart å sette prisen lavt inntil du mottar tilstrekkelig antall bookinger og vurderinger.
 

Når får jeg betalt?
AniPort utbetaler utestående beløp ved utløpet av hver uke. 
 

Kan jeg ta betaling kontant?
Av hensyn til alles sikkerhet er det ikke mulig å ta i mot betaling kontant. 
 

Hvor registreres min betalingsinformasjon?
Din betalingsinformasjon registreres ved opprettelse av vertsprofil. Vår anerkjente betalingsleverandør Stripe krever at man oppgir Iban ved opprettelse av profil.
 

Hvordan kan jeg endre bankkontonummer?
Dersom du ønsker å endre bankkonto/Iban kan du sende dette til kundeservice på e-post: kundeservice@aniport.no. 
 

Hvordan slutter jeg som vert hos AniPort?
Du kan deaktivere din profil inne på "Rediger profil". Dine annonser vil da bli deaktivert, men du har mulighet til å reaktivere både profil og annonser dersom du ønsker det i fremtiden. 


Forespørsel og booking

Hva skjer om jeg som vert må avbestille et opphold?
En avbestilling fra en vert er svært ødeleggende for både kunden og din profil og det er noe vi ønsker å unngå. Dersom det likevel er nødvendig trykker du avbestill inne på forespørselsiden. Det er viktig å ha en god dialog med kunden både i forkant og etterkant av avbestillingen for å gjøre situasjonen best mulig for kunden. 
 

Hva skjer med min betaling om hundeeier avbestiller før kanselleringsfristen?
Dersom kunden avbestiller før avbestillingsfristen vil du som vert ikke få betaling og innbetalt beløp vil krediteres til kunden. 
 

Hva skjer med min betaling om hundeeier avbestiller etter at kanselleringsfristen er utløpt? 
Dersom kanselleringsfristen er utløpt vil du motta din betaling.
 

Kan kunden legge igjen en vurdering av min tjeneste?
Kunden kan legge inn vurdering av din tjeneste etter at tjenesten er fullført. Vi sender en påminnelse 48 timer etter at tjenesten er avsluttet.
 

Hva om det skjer noe uforutsett?
Dersom noe uforutsett skulle inntreffe under tjenesten du avlegger, vil AniPort være der for deg som er hunde- eller kattepasser. Du kan lese om vår forsikring her


Sikkerhet

Hvordan vurderes min profil?
Din annonse gjennomgås av vårt veterinærteam før den godkjennes. Dersom annonsen ikke tilfredstiller våre krav vil du bli kontaktet på e-post med krav til forbedringer som må gjøres for at annonsen skal bli godkjent. 
 

Hvordan verifiseres jeg som vert hos AniPort?
Alle verter verfiseres gjennom vår betalingsleverandør Stripe.


Personvern

Hvordan beskytter AniPort mitt personvern?
Vi vet hvor viktig det er at du som bruker føler deg trygg på at vi beskytter personvernet ditt, og vi legger stor vekt på å gjøre dette på en riktig måte. All behandling av personoppysninger skjer i henhold til den norske personvernlovgivningen. Se mer informasjon på vår personverneklæring.
 

Hvem kan se mine kontaktdetaljer?
Dine kontaktdetaljer deles med de kundene du har godkjent forespørsel fra. 
 

Hvem kontakter jeg om jeg har spørsmål til behandlingen av mitt personvern?
Ta kontakt med kundeservice, kundeservice@aniport.no eller sjekk ut vår personvernerklæring i bunnlinjen. 

    ;